Молодому педагогу

Античні мудреці казали: «Хочеш розвивати державу – виховуй молодь». Адже саме молодь, за якою – майбутнє в усьому, зокрема і в освіті, покликана зміцнювати державу.

Переступаючи поріг закладу освіти, молодий спеціаліст сподівається реалізуватися в ньому як фахівець. Саме молодь покликана в майбутньому зміцнювати нашу державу. Багато в чому успіх і результати закладу залежать від роботи з молодими спеціалістами, які охоче й швидко сприймають інновації, незаангажовані. Це важливий складник подальшої результативності роботи та руху вперед.

Тому однією з важливих проблем у діяльності методичної служби ліцею є робота з молодими педагогами. Через брак досвіду вони потребують більшої уваги з боку адміністрації закладу з метою з’ясування професійних труднощів і надання їм допомоги.


Організація роботи наставництва та школи молодого педагога ДПТНЗ "Славутський професійний ліцей"

Наказ "Про закріплення педагогів-наставників за молодими педагогами" (від 01.09.2023 р.)

Положення про школу молодого педагога ДПТНЗ "Славутський професійний ліцей"

МЕТА РОБОТИ ШКОЛИ МОЛОДОГО ПЕДАГОГА: надання педагогам-початківцям методичної допомоги у розв’язанні першочергових проблем, подоланні труднощів, з якими стикається молодий викладач та майстер виробничого навчання, сприяти самовияву, підтримати творчу ініціативу, бажання плідно працювати та оволодівати новітніми психолого – педагогічними, інтерактивними  та  інформаційними технологіями.

НАПРЯМКИ РОБОТИ

·          Здійснення заходів з поглиблення педагогічних знань, методів навчання, вивчення нормативних документів;

·          Вивчення теорії, практики та методики  виховання, психології, етики, формування посадових умінь і навичок;

·          Поглиблення теоретичної підготовки з методики викладання предмета та професії;

·          Методична робота з вивчення та узагальнення передового педагогічного досвіду;

·          Створення власних творчих методичних розробок;

·          Здійснення заходів щодо підвищення освітнього та методичного рівня молодих педагогів.


План роботи ШКОЛИ МОЛОДОГО ПЕДАГОГА ДПТНЗ "СЛАВУТСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ" на 2023-2024 н.р.


ПОРАДНИК: "ДЛЯ ТЕБЕ, МОЛОДИЙ ПЕДАГОГ!"


Інформаційне повідомлення «Особливості професійної спрямованості педагога»

Американський психолог Абрахам Маслоу (1908-1970) вважає: для того щоб людина повноцінно прожила своє життя, вона має задовольнити п’ять потреб – вищих і нижчих:

- самоактуалізацію здібностей, талантів;

- повагу: визнання й оцінка;

- любов і прихильність;

- безпеку;

- фізіологічні потреби.

Якщо звузити цей погляд до життя в професії, то щаслива та людина, якій професія дає задоволення цих проблем. Самореалізація є, звичайно, явищем індивідуальним. Самореалізація в професії вчителя – теж. Але можна визначити чотири основні типи самореалізації педагогів залежно від типу (змісту) особистості.

Умовно назвемо їх так: організатор, предметник, комунікатор, інтелігент.

Для організатора важливо реалізувати свою потребу в лідерстві, домінуванні, розкрити свої риси вольової, сильної, вимогливої, енергійної людини. Йому легко вдається організувати позакласні заходи, він уміє розбудити в учнів дух колективної зацікавленості, ділової співпраці, відповідальності.

Учитель-предметник реалізує свій інтелект, глибокі знання свого предмета. Він поважає інтелект і виховує його в учнів засобами свого предмета. Це професійно компетентна і творча людина, віддана своїй професії, для неї виховувати – це навчати, зацікавлювати своїм предметом.

Учитель-комунікатор реалізує в професії вчителя потребу в спілкуванні. Йому цікаві люди, він завжди обізнаний з проблемами їхнього особистого життя. Він доброзичливий, чуйний, привабливий, високоморальний. Його вплив на дітей насамперед емоційний, через пошук шляхів сумісності з учнем, через особистий контакт. Йому загалом легко зрозуміти особистість учня, він дружить із ним.

Учитель-інтелігент реалізує в професії свою потребу в духовності, високій моральності й вихованні цих рис у дітей. Це людина з високою загальною культурою, високим рівнем інтелекту, високими моральними рисами, постійним духовним пошуком. Її вплив глибоко просвітницький. Вона виховує собою, своїм взірцем.

Звичайно, не можна казати, що якийсь тип кращий або гірший. Кожен має свої переваги й недоліки, кожен необхідний. Кожен учитель через особливості своєї професії виступає і як предметник, і як комунікатор, і як організатор, і як інтелігент. Ми говоримо про особистісні особливості, які дають можливість із меншими витратами сили й часу виконувати якусь із цих функцій.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Тут Ви зможете ознайомитися з методичною роботою освітнього закладу та знайдете корисну та доступну інформацію.

Методична робота  в  Д ер жавному професійно-технічному навчальному закладі «Славутський професійний ліцей»  – важлива складова освіти, цілі...